Rimbabara Daily

Semasa, Hiburan & Trending

Gombak: Tertekan dengan masalah rumah tangga selepas bercerai dengan bekas isterinya menyebabkan seorang lelaki berdiri di atas tembok pembahagi jalan dan cuba terjun di Jambatan Rawang By Pass dari arah Selayang menghala ke Sungai Buaya, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, Pusat Kawalan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak menerima panggilan MERS 999 daripada orang awam pada 1.30 tengah hari memaklumkan kejadian itu.

Menurutnya, sepasukan anggota dari Balai Polis Rawang dan unit kereta peronda polis (MPV) bergegas ke lokasi kejadian bersama pihak bomba.

“Ketika polis dan bomba sampai, lelaki berusia 50 tahun itu sedang berdiri di atas pembahagi jalan sambil berpaut di tiang lampu jalan di atas Jambatan Rawang Bypass dan cuba terjun dari jambatan itu.

“Pihak polis dan bomba berusaha memujuknya supaya tidak terjun dari jambatan pada ketinggian 100 meter, namun dia enggan dan mengugut akan terjun,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Arifai berkata, ketika dalam proses memujuk lelaki itu, seorang wanita berusia 50 tahun dipercayai bekas isterinya datang untuk memujuknya.

Beliau berkata, lelaki itu akhirnya berjaya dipujuk bekas isterinya dan diselamatkan dengan bantuan pihak polis serta bomba.

“Lelaki itu kemudian ditahan sebelum siasatan mendapati dia bertindak sedemikian kerana menghadapi krisis rumah tangga dengan bekas isterinya dan sudah bercerai pada 12 Januari lalu.

“Lelaki itu dalam usaha memujuk bekas isteri untuk rujuk semula dan ia adalah perkahwinan keduanya selama empat tahun serta tidak dikurniakan zuriat,” katanya.

Beliau berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 309 Kanun Keseksaan dan suspek akan ditahan reman esok bagi membantu siasatan lanjut.

Menurutnya, siasatan mendapati suspek baru berhenti kerja sebagai pemandu peribadi dan tidak mempunyai rekod jenayah lampau.

Jom Lihat Juga apa kata netizen:

“Kesian nya dia…. Ni baru pertama kali dengaq suami stress dgn rumahtangga sampai nak terjun,sayang sungguh dia dgn isteri kan… Terlalu stress bila x jumpa jln penyelesaian dan x buleh terima hakikat terpaksa berpisah, akhirnya buat keputusan jln pintas….. Bekas isteri datang pujuk dan berjaya memujuk si suami menandakan si suami mmg benar2 menyayangi isteri dia.. Tersentuh saya dgn situasi mcm ni….apa2 pun saya doakan moga2 si suami dpt menerima ketentuan tuhan…insyaallah”

“Siapa yg pernah alami depresion nie tahu akan perasaan tu… Kalau tak kerana iman… Dah lama bye2… Tawakallah sahaja kepada Allah… Syukur sahaja akan segala nikmat yg ada… Allah tgh uji tu.. Mungkin nak dekatkan kita kepadaNya..”

“Mg dpmudah sgla urusan.. Yg megalami jer yg tau apa yg blaku mg tiada tindakn diambil terhadap beliau”

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: HM

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *