“You ada bini anak mau jaga” – [VIDEO] Lelaki Beri Makanan Pada Gel4ndangan, Cara Menjawabnya Prihatin Jentik Hati Netizen

Sejak musim pand3mik ni, nyata memang ramai pihak yang kehil4ngan sumber pendapatan dan memerlukan bantuan tak kira dari segi jenis makanan, pakaian, keperluan harian dan macam-macam lagi.

Tidak ketinggalan juga, golongan gel4ndangan yang semestinya banyak pihak ingin membantu mereka kerana berasa k4sihan yang terpaksa ‘tidur’ di merata tempat. Namun sikap gelandangan dalam kisah kali ini, patut dipuji dan sangat menyentuh hati bagi sesiapa melihat.

Orang bagi makanan, dia tanya khabar

Secara kebiasaannya, bila kita memberikan sesuatu benda mesti kita juga yang akan bertanya khabar seseorang tu kan?

Walau bagaimanapun lain pula dengan kisah dikongsi oleh @shanas, di mana gel4ndangan itu pula yang bertanyakan khabar kepadanya.

Menerusi video yang dimuat naik, terlihat seorang gel4ndangan ini datang kepada Shanas apabila dia ingin memberi makanan dan air kepadanya. Sewaktu dia tiba, dia bukannya terus terima kasih tapi sempat lagi bertanyakan khabar Shanas.

Paling menyentuh perasa4n, dia menanyakan sama ada keluarga Shanas dalam keadaan baik dan diberi makan yang cukup tak. Hal ini sebab dia rasa sebersalah, kerana Shanas perlu lebih utamakan keluarganya berbanding berikan makanan kepadanya. Orang nak tolong dia, dia tanya khabar memang baik betul.

“You ada bini anak mau jaga, cukup ka?” tanya gelandangan itu.

“Sya dpt rasakan yg dia belum mkn”

Menurut Shanas lagi, sebenarnya dia dah bagi sedikit wang kepada lelaki berkenaan ketika melihatnya.

Akan tetapi, fir4sat Shanas merasakan yang lelaki tersebut belum lagi makan dan nyata sik4p ambil berat itu buat dia mula seb4k.

“Dlam sus4h dia, dia fikir kesusahan orang t4kut menyus4h kan”

Menjengah ke ruangan komen posting tersebut, nyata tind4kan lelaki itu meny3ntuh perasaan ramai netizen. Rata-rata menyifatkan bahawa dia seorang yang baik hati dan tak sanggup nak menyusahkan orang lain.

Reak Gelandangan Baik Hati 1 Edit

Reak Gelandangan Baik Hati 2 Edit

Reak Gelandangan Baik Hati 3 Edit

Reak Gelandangan Baik Hati 4 Edit

Dia susah pun dia masih ada sifat baik hati. Siapa potong bawang ni?!

 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:lobakmerah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *